Unicum 09
Stališče žirije o Unicumu
09
Žirija bi želela najprej čestitati organizatorjem za
pogum ob ustanovitvi novega svetovnega trienala keramike in visokokakovostno
raven prireditve, ki ponuja dober pregled svetovnega umetniškega
ustvarjanja na področju keramike ter predstavlja mednarodno reprezentativen
izbor. Že prvi trienale je uspel pritegniti veliko število prijavljenih
- teh je bilo 133 - od katerih je bilo 76 avtorjev izbranih za razstavo.
Žirija je v prvem krogu nominacij za nagrade izpostavila 23 imen,
kar kaže na visoko kakovostno raven del na razstavi. Odločitev o
5 prejemnikih nagrade je sprejela soglasno.
Žirija bi želela še posebej izpostaviti in pohvaliti razlike v tehnoloških
in konceptualnih pristopih posameznih avtorjev in njihovo iskanje komunikacije
s sodobno umetnostjo ter razmišljanje o keramiki kot umetniškemu materialu
za bodočnost. Izrazito je dobro poznavanje keramičnih tehnik, kar je sicer
le osnova in skrita podstat umetniškega raziskovanja, vendar tudi nujni predpogoj,
prav tako pa je opaziti veliko mero eksperimentalnega duha.
Radi bi dodali še čestitke za razstavo študentskih del, ki niso bila v konkurenci
za nagrade, med katerimi pa že vidimo avtorje in dela, s katerimi se bomo srečali
na Unicumu čez tri leta.
Obrazložitve nagrad
1. nagrada: Silvia Mornati
Neposrednost in spontanost sta značilnosti dela v glini. Kako ustvariti umetnino,
ki se jima ne bo odrekla, in ki bo hkrati komunicirala z občinstvom v univerzalnem
nagovoru jezika vseh jezikov? Fantastična, izmišljena pisava iz "pisma" Silvie
Mornati uspe prav to. Avtorica intimo pisma izrabi za prvoosebni nagovor, ki
govori globalnemu občinstvu. Koncept se v materializirani obliki le redko kdaj
uresniči tako hitro in neposredno. |
|
2. nagrada: Valentina Savić
Pudrnica staromodne oblike je nostalgičen predmet s skrivnostno vsebino. Polodprta
daje vtis hkratnega odpiranja in zapiranja. V sebi skriva abstraktno pokrajino,
v kateri se razbija realnost uporabnega predmeta, ki smo ga najprej opazili.
Belina površinsko neobdelanega porcelana še poudari njeno brezčasnost in osamljenost
v prostoru. |
|
3. nagrada: Danica Žbontar
Fascinantna je spontana transformacija, ko avtorici uspe običajen uporabni predmet, "cvetlični
lonec", spremeniti v skulpturo. Iz krhkih elementov ustvari monumentalen
steber, ki z neenakomernim ritmom pastelnih odtenkov in z razlikami v velikosti
elementov uspe ohraniti lirično potezo. Ponavljajoča se krožna risba na površini
doda celoti kontemplativno potezo. |
|
Odkupna nagrada Ministrstva za kulturo
(Ex Aequo): Ito Hitoshi
Enakomerno ponavljajoče se oblike, ki zaradi odlivanja v kalupu delujejo industrijsko,
so učinkovita podlaga za slikarski učinek te keramične skulture. Polkrogle so
slikarska podlaga kot bi bile platno za abstraktne geometrične oblike, ki se
spogledujejo z opartom. Najpreprosteje kot je sploh mogoče se spojita japonska
tradicija oblikovanja v porcelanu in modernistična slikarska zgodovina. Stara
tehnika glaziranja Celadon je uporabljena na moderen način za moderno obliko. |
|
Odkupna nagrada Ministrstva za kulturo
(Ex Aequo): Kyle Milne
Avtor eksperimentira z materiali in iz porcelana ustvari kot-lepenko, kot se
glasi naslov dela. Seveda gledamo porcelan, ki ima videz lepenke, vendar se obnaša
kot porcelan. Je krhek, pred našimi očmi se drobi, da izgleda podobno minljiv
kot lepenka, ki jo zlahka zavržemo. Ujet je trenutek transformacije materiala
v nov material, kar spremeni pomen in podeli umetniškemu predmetu novo vrednost. |
|
|